دانلود پايان نامه بررسي اثرات بازي گروهي و با قاعده در رشد اجتماعي دختران 4 تا 5

بهترين و ارزانترين سايت كارآموزي و پروژه و پايان نامه

دانلود پايان نامه بررسي اثرات بازي گروهي و با قاعده در رشد اجتماعي دختران 4 تا 5

۲۵۶ بازديد

تعداد صفحات:114
نوع فايل:word
فهرست مطالب:
چكيده
فصل اول
تعريف مفهومي و عملياتي
موضوع
مقدمه
بيان مسئله
ضرورت پژوهش
هدف پژوهش
فرضيه پژوهش
تعاريف مفهومي و عملياتي واژه ها
مفهومي
عملياتي
فصل دوم
تاريخچه بازي
اشاره اي گذرا به تاريخچه روانشناسي كودك
بازي از ديدگاه اسلام
بازي از نظر قرآن
بازي در كردار و گفتار معصومين
بازي از ديد روانشناسي قديم
بازي از ديد روانشناسي جديد
تعريف بازي و فرق آن با كار
بازي و رشد اجتماعي
ارزش بازي براي كودكان
شرط مقررات خوب و جامع
فوائد بازي
چرا بازي براي رشد كودكان ضرورت دارد؟
انواع بازي
بازي سمبليك
بازي و بيان كلامي
عوامل مؤثر در بازي
رشداجتماعي كودك
رفتار اجتماعي كودك
اصول رشد شناختي اجتماعي كودك
مراحل رشد ذهني اجتماعي كودك كودكستاني و مهد كودكي
بازي درماني
ارزش بدني
ارزش عقلي
ارزش شناسايي شخصيت
ارزش تربيتي درماني
فصل سوم
جامعه آماري
نمونه و روش نمونه گيري
روش جمع آوري اطلاعات
ابزار پژوهش
روش هاي آماري
نمره گذاري
دستورالعمل نمره گذاري
فصل چهارم
محاسبات آماري توصيفي
جداول و نمودارها
محاسبات آمار استنباطي
بحث و نتيجه گيري
فصل پنجم
خلاصه
يافته هاي اساسي مربوط به فرضيات تحقيق
بحث و نتيجه گيري
پيشنهادات تحقيق
محدوديت هاي تحقيق
پيشنهادات تحقيق
منابع
ضمائم
تست رشد اجتماعي وايلند

چكيده:
در اين تحقيق به بررسي اثرات بازي گروهي و با قاعده در رشد اجتماعي دختران 4 تا 5 ساله مدارس آمادگي شهر تهران پرداخته شد، بدين ترتيب پس از تدوين سوال و فرضيه دال بر اثبات ثبت بازي درمهد كودك بخصوص بازي گروهي و با قاعده در مهد كودك بر ميزان رشد اجتماعي، بررسي مباحث نظري و بخصوص نظريه وايلند در محيط رشد اجتماعي تأكيد شد، پس از آن تعداد و 60 نفر بعنوان نمونه تحقيق به صورت تصادفي با روش نمونه گيري خوشه اي گزينش شدند و از پرسشنامه وايلند بر روي آن ها اجرا گرديد. سپس از طريق آزمون t استيودنت گروه هاي مستقل با آزمون فرضيه تحقيق پرداخته شد و مشخص گرديد كه ميانگين رشد اجتماعي كودكي يا كودكاني كه در مهد كودك بازي گروهي و با قاعده انجام ميدهند در مقايسه با كودكاني كه در مهد كودك بازي گروهي و با قاعده انجام نميدهند، بالاتر است و اين تفاوت از لحاظ آماري در سطح 1 0 / 0 معنادار ميباشد. بنابراين ميتوان نتيجه گيري نمود كه بازي گروهي و با قاعده در مهد كودك ميتوان تأثير مثبتي را در افزايش رشد اجتماعي كودكان ايفا نمايد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.